NAPÚT 2009/7., 108. oldal


Tartalom

Mandics György
Atilla sírhelye a hajógyári Duna-ág?

Nyakas Szilárd
Óbuda vőlegénye

Horváth Péter „Kisindián”


A római-parti Rabszolgálya



    Az ásatások során előkerült leletek tanúsága szerint futárhajók rendszeresen teljesítettek szolgálatot az őrtornyok között, vitték a katonákat és a helytartót.
    Elhatároztuk, hogy újjáélesztjük a régmúltat. A lehetőségekhez mérten követtük a korhű hajóépítési technikát és formát. Így született meg a gálya tölgyből és vörösfenyőből. Elláttuk a modern hajózási kellékekkel – motor, kormánylapát stb. –, törekedve arra, hogy a látvány megközelítse az eredetit, de a mai kor biztonsági követelményeinek is megfeleljen. Így még azok a szülők is megnyugodva engedik fel gyermekeiket a gályára, akik a kenukkal és kajakokkal nem szívesen engedték el őket a veszélyesnek tűnő vizekre.
    Néhány szó a biztonságról:
    I. A gálya elsüllyeszthetetlen, kettős fedélzetű, a két fedélzet közé 2.8 m3 tengervízálló szilárd hab került beépítésre. Teljes terhelés mellett (14 fő + a menetfelszerelés) a belső fedélzet még mindig a vízfelszín felett van.
    II. A gálya felboríthatatlan. 36 fő a hajó egyik oldalára állva sem billentette meg a hajót úgy, hogy a víz túljutott volna a palánkon.
    III. A gályát a hajózási főfelügyelet szakértője megvizsgálta és alkalmasnak minősítette a vízi közlekedésre.
    IV. Minden utasa biztosított.
    Referenciatúráink:

  • a gálya volt a budapesti vízi karnevál zászlóshajója

  • III. kerületi önkormányzati képviselők városnézése

  • csillaghegyi Csillagház mozgássérültek élménytúrája

  • tatai-tavi vízi parádé a helyi önkormányzat kérésére

  • Győrben a Víz Napján a helyi önkormányzati képviselőtestület kérésére városnéző túra több száz fővel

  • a Magyarországi Cserkészszövetség élménytúrája 300 fő részvételével

  • a gálya a Dunakilitiben megrendezett hajószépségversenyen első helyezést ért el

  • csapatépítő tréningek, jutalomutak lebonyolítása több alkalommal


A lap tetejére